Egy nép lelkének a legtisztább és legmélyebb tükre a mese. A mese, ami először tárja ki képzeletünket, először ad mintákat, példaképeket, egyszóval a mese az, ami kinyitja előttünk a világot. A mese nem ismeri a lényegtelent. Annak minden szava a legigazibb lényeget rejti, éppen ezért, ha egymás meséit hallgatjuk, a leglényegesebb vallomással találkozunk, amit csak egy nép adhat. Minden nép tud valamit, amit a másik nem, s bár minden ember mélyen egyforma, de ahogy rögzíti a valóságot, ahogy formát talál az érzéseinek és gondolatainak, az a legkülönfélébb lehet.
Mesemondó fesztivál-Talemaidnes Görögországból
Egy nép lelkének a legtisztább és legmélyebb tükre a mese. A mese, ami először tárja ki képzeletünket, először ad mintákat, példaképeket, egyszóval a mese az, ami kinyitja előttünk a világot. A mese nem ismeri a lényegtelent. Annak minden szava a legigazibb lényeget rejti, éppen ezért, ha egymás meséit hallgatjuk, a leglényegesebb vallomással találkozunk, amit csak egy nép adhat. Minden nép tud valamit, amit a másik nem, s bár minden ember mélyen egyforma, de ahogy rögzíti a valóságot, ahogy formát talál az érzéseinek és gondolatainak, az a legkülönfélébb lehet.
Mesemondó fesztivál-Tom Muir Skóciából
Egy nép lelkének a legtisztább és legmélyebb tükre a mese. A mese, ami először tárja ki képzeletünket, először ad mintákat, példaképeket, egyszóval a mese az, ami kinyitja előttünk a világot. A mese nem ismeri a lényegtelent. Annak minden szava a legigazibb lényeget rejti, éppen ezért, ha egymás meséit hallgatjuk, a leglényegesebb vallomással találkozunk, amit csak egy nép adhat. Minden nép tud valamit, amit a másik nem, s bár minden ember mélyen egyforma, de ahogy rögzíti a valóságot, ahogy formát talál az érzéseinek és gondolatainak, az a legkülönfélébb lehet.
Mesemondó fesztivál-Päär Piret Észtországból
Egy nép lelkének a legtisztább és legmélyebb tükre a mese. A mese, ami először tárja ki képzeletünket, először ad mintákat, példaképeket, egyszóval a mese az, ami kinyitja előttünk a világot. A mese nem ismeri a lényegtelent. Annak minden szava a legigazibb lényeget rejti, éppen ezért, ha egymás meséit hallgatjuk, a leglényegesebb vallomással találkozunk, amit csak egy nép adhat. Minden nép tud valamit, amit a másik nem, s bár minden ember mélyen egyforma, de ahogy rögzíti a valóságot, ahogy formát talál az érzéseinek és gondolatainak, az a legkülönfélébb lehet.
The Yoricks
Hat bohóc és hat csontváz-szerzetes angyalokkal, oroszlánokkal, lovakkal összegyűlve megpróbálják a halált egy szürreális cirkusszá változtatni. A "The Yoricks" egy semmiből leeső cipővel kezdődik, ami talán a bombázó repülőgépekből és háborús szirénákból álló emberi égből, de az is lehet, hogy egy épület emeletéről zuhant le.
Eltűntek
Az Eltűntek egy erdélyi szász család történetét meséli 1945-től napjainkig. Elise Wilk, a nagysikerű szász drámaíró szövege a dokumentum- és a művész színház közötti határvonalon helyezkedik el. A szerző személyes tapasztalatai mellett az előadás szövege különböző dokumentációs anyagokat is felhasznál: szibériai kitelepítések túlélőivel és az 1990 után kivándorolt szászokkal készített interjúkat, vallomásos oral history módszerrel írt könyveket, irattári dokumentumokat és sajtóanyagokat.